Sanal ortam; kullanıcıların 3 boyutlu ortamlarda hareket ettiği ve etkileşimde bulunduğu ortamlardır. Yani insanlar kendi kendilerine oynayabilecekleri, inşa edebilecekleri, keşif yapabilecekleri, sosyal ortamda dolaşarak bilgi toplayacakları 3 boyutlu yerdir.
Peki eğitimde nasıl kullanabiliriz?
Sanal ortamların kullanılmasıyla beraber, dış dünyadakine benzer gerçeklikte modellemelerin oluşturulmasıyla öğrencilerin, uygulama yaparak daha etkileşimli şekilde öğrenmesi sağlanabilir. Bu ortamlar, öğrencilerin motivasyonunu arttırabilir ve kalıcı öğrenmeyi sağlayabilir. Öğrencilere zengin algısal ipuçları ve çok yönlü geri bildirimler verir, sanal deneyimlerin gerçek ortamlara kolaylıkla transfer edilebilmesini sağlar, içerikle etkileşimi sağlar, öğrenirken eğlendirir ve kavramların öğrenilmesini kolaylaştırır. Ayrıca öğrenmeyi etkili ve ilgi çekici hale getirir, ortamda bulunma hissi ve hayal gücünü öğrencilerin problem çözme yeteneğini geliştirir, beyin fırtınası, bilginin yapılandırılması ve farklı kaynaklardan bilgi sentezi için mükemmel ortamlar sunar.
Eğitime getirdikleri katkıları açısından birkaç sanal ortam;


Active Worlds Imvu

Second Life World of Warcraft
Kısaca özetlersek sanal ortamlar;
- Sosyalleşerek, keşfederek öğrenmeyi destekler,
- Yaparak, yaşayarak, deneyimleyerek öğrenmeyi sağlar.
- Öğrencilerin daha aktif olmalarını sağlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder