7 Aralık 2016 Çarşamba

Sanal Ortamlarda Eğitim

  Merhaba Arkadaşlar, bugünkü konumuz eğitimde sanal ortamların kullanılması. Peki nedir bu sanal ortamlar? 
  Sanal ortam; kullanıcıların 3 boyutlu ortamlarda hareket ettiği ve etkileşimde bulunduğu ortamlardır. Yani insanlar kendi kendilerine oynayabilecekleri, inşa edebilecekleri, keşif yapabilecekleri, sosyal ortamda dolaşarak bilgi toplayacakları 3 boyutlu yerdir.
  Peki eğitimde nasıl kullanabiliriz? 
  Sanal ortamların kullanılmasıyla beraber, dış dünyadakine benzer gerçeklikte modellemelerin oluşturulmasıyla öğrencilerin, uygulama yaparak daha etkileşimli şekilde öğrenmesi sağlanabilir. Bu ortamlar, öğrencilerin motivasyonunu arttırabilir ve kalıcı öğrenmeyi sağlayabilir. Öğrencilere zengin algısal ipuçları ve çok yönlü geri bildirimler verir, sanal deneyimlerin gerçek ortamlara kolaylıkla transfer edilebilmesini sağlar, içerikle etkileşimi sağlar, öğrenirken eğlendirir ve kavramların öğrenilmesini kolaylaştırır. Ayrıca öğrenmeyi etkili ve ilgi çekici hale getirir, ortamda bulunma hissi ve hayal gücünü öğrencilerin problem çözme yeteneğini geliştirir, beyin fırtınası, bilginin yapılandırılması ve farklı kaynaklardan bilgi sentezi için mükemmel ortamlar sunar. 

Eğitime getirdikleri katkıları açısından birkaç sanal ortam;

Active Worlds ile ilgili görsel sonucu            ımvu ile ilgili görsel sonucu 
      Active Worlds                                                 Imvu    

 secondlife ile ilgili görsel sonucu            world of warcraft ile ilgili görsel sonucu
                Second Life                                          World of Warcraft                                                    

Kısaca özetlersek sanal ortamlar;

  • Sosyalleşerek, keşfederek öğrenmeyi destekler,
  • Yaparak, yaşayarak, deneyimleyerek öğrenmeyi sağlar.
  • Öğrencilerin daha aktif olmalarını sağlar.      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder